Avisenes opplagstall for andre halvdel av 2020 er nå klare. Som mange andre lokalaviser opplever Strandbuen fin opplagsvekst.
Strandbuen står nå oppført med et opplagstall på 5.206. Det betyr en vekst på 165 i løpet et halvår, som utgjør en økning på 3,3 prosent.
Går vi tilbake til høsten 2019, hadde avisa 4.914 som opplagstall. I løpet av et år økte Strandbuen dermed opplagstallet med nesten 6 prosent.
– Vi er veldig glade for at folk setter pris på lokalavisa. Det gir oss inspirasjon til å strekke oss enda lenger, sier Strandbuen-redaktør Jens Bjørheim.
Han legger til at strategien med bevisst satsing på nett har gitt resultater. Avisa har også prøvd å utnytte fordelene som medlem av Amedia-familien gir Strandbuen, som satsingen på Direktesport, en felles portal for direktesendt sport.
– Dessuten er vi heldige som har dyktige medarbeidere. Strandbuen har ansatte som hver eneste dag går på jobb med et ønske om å gi leserne våre interessant lesestoff. Det er en fornøyelse å sitte i førersetet når så mange dyktige medarbeidere sitter i setene like bak, sier redaktøren.
981 av Strandbuens opplagstall på 5206 utgjøres av reine digitale abonnent, der abonnentene ikke holder papirutgaven. 79 prosent av Strandbuens abonnenter har komplett abonnement, det vi si både papiravis og digital tilgang. Etter at Amedia overtok som eier av Strandbuen har avisa hatt merkbar vekst i opplaget. Strandbuen må tilbake til 2012 for å finne høyere opplagstall enn det avisa har i dag.
